The Grand Tour

Een intensieve reis voor ondernemers en professionals die hun persoonlijke waarden en overtuigingen willen vertalen naar een persoonlijk leiderschapsverhaal.

The Grand Tour stelt je in staat om te werken vanuit je eigen persoonlijke leiderschapsverhaal – opdracht – en waarden. Zo kan je vanuit authentiek leiderschap echt het verschil maken en bijna als vanzelf anderen inspireren en motiveren.

Trefwoorden:  Nieuw verhaal vormen op jouw ondernemerschap en leiderschap in tweede helft van jouw leven,  authentiek en gepassioneerd verhaal,  jouw huidige verhaal over jezelf en jouw onderneming herschrijven en daarmee jouw leven en business transformeren, een excellerend – meeslepend – inspirerend en motiverend verhaal ontwikkelen over hoe jij met jouw passie jouw geld verdient.

Is The Grand Tour iets voor jou?

Je bent een ondernemer of professional en hebt in behoorlijke mate blijk gegeven van professional excellence. De reguliere kanten van het ondernemen, leidinggeven en beïnvloeden beheers je. Je hebt je al eerder de nodige ondernemerschap, leiderschap- en persoonlijke effectiviteit modellen eigen gemaakt en past die effectief toe.

Je wilt een stap verder. Je hebt behoefte aan een sprong in je ontwikkeling.
Je ziet in dat jouw ondernemerschap en leiderschap staat of valt bij mensen die jou willen volgen. Niet omdat het moet, maar omdat je hen inspireert en zij in hetzelfde geloven als jij. Het klinkt eenvoudig, maar dat is het beslist niet. Wil je in deze bijzondere, complexe tijden iemand zijn die écht het verschil maakt, dan vraagt dat om een enorme persoonlijke drive, veel zelfkennis en een voortdurende drang om jezelf verder te ontwikkelen.

Jouw Grand Tour maak je door jouw verhaal over jouw queeste (persoonlijke leiderschap uitdaging) helder te krijgen en deze vervolgens in alles wat je doet vorm te geven. Een leider die vol overtuiging leeft en werkt vanuit een krachtig authentiek, persoonlijk en doelgericht verhaal, is een betrouwbaar baken, ook in tijden van turbulentie en veranderingen.

The Grand Tour is een uitstekend vervolg voor mensen die eerder bij ons aan de Reis van de Heldin en Ontmoet jouw Helden reis deel namen.

Wat is de kern van The Grand Tour?

The Grand Tour is een reis waarbij de nadruk ligt op het ontwikkelen van jouw authentieke verhaal, kracht en passie. Je gaat op zoek naar je onderliggende drijfveren, overtuigingen, zingevingsaspecten en waarden. Hierin ligt de basis voor je eigen grotere doel, jouw queeste. Samen met jouw reisgids, jouw rolmodellen die jij op jouw reis ontmoet en eventuele reisgenoten die je laat deelnemen aan jouw reis (partner, zakenpartner, zoon/dochter) ga je het gesprek aan over jouw eigen verhaal. Jij staat centraal. Op deze manier word je vanuit meerdere invalshoeken begeleid. Het stimuleert, motiveert en inspireert.

Het resultaat van The Grand Tour

  • Je hebt tijdens The Grand Tour aan den lijve ervaren en antwoord gekregen op de vraag hoe jouw persoonlijk inspirerend verhaal werkt op verschillende niveaus.
  • Je hebt een hernieuwd verhaal over jouw ondernemerschap en leiderschap in het algemeen en specifiek voor jezelf en jouw organisatie.
  • Je hebt inzicht in en zicht op jouw eigen hoofdrolspelers in jouw verhaal (jouw verlangens, angsten, valkuilen, uitdagingen en gaven) en jouw queeste, betekenis, hogere doel van waaruit je verschil wil maken.
  • Je bent je bewust van je eigen belemmeringen en beperkingen die je tegen kunnen houden om tot volle bloei te komen. Je kunt jezelf hierdoor beter leiden.
  • Je bent in staat om jezelf te leiden in veranderende omstandigheden en wisselende contexten, doordat je zicht hebt op het constante in jouw verhaal over jouw werk/leven, namelijk datgene wat jij wilt creëren.
  • Door helder te hebben wie je bent en waar je voor staat, vergroot je het lef om kritisch te zijn – ook naar de lagen boven je. Je stelt je op als een gelijkwaardige sparringpartner.
  • Je positioneert jezelf authentieker en krachtiger in het krachtenveld waarin je je als ondernemer of professional bevindt.
  • Je weet wat je te doen staat om jezelf verder te ontwikkelen en de kwaliteit van je samenwerking te verbeteren.
  • Je hebt duidelijk waarin je je aandacht hebt te verleggen in jouw verhaal over jezelf en anderen, bijvoorbeeld van zelf doen, sturen en controleren naar anderen de ruimte geven, ondersteunen en stimuleren.
  • Je hebt meer inspiratie, passie, energie, flow en plezier.

Het Grand Tour Programma

Kick-off dag

Thema:  Jouw unieke verhaal
Samen  verkennen we jouw verhaal als ondernemer, leider, professional over jezelf (je betekenis, je doel,  je diepere drijfveren). Waar haal jij je passie, energie en motivatie uit? Hoe gebruik je je verhaal dat je jezelf vertelt over jezelf om je (persoonlijk) leiderschap vorm te geven en hoe kan je het inzetten om je unieke bijdrage aan je organisatie te vergroten?

Aan het einde van de dag heb je nog geen antwoord op deze vragen, maar wel heb je een eerste beeld gevormd dat je verder kan gaan uitwerken. Dit is ook de taak die je voor de weken die volgen meekrijgt: het visualiseren van jouw verhaal in een tastbaar beeld door middel van zelfreflectie en gesprekken.

Etappe 1  Venetie

Thema:  Jouw Oude Verhaal (herfst 2016)
Om ruimte te maken voor vormgeving van je nieuwe verhaal als ondernemer, leider, professional vanuit jouw persoonlijke queeste, is het nodig om oude verhalen over jezelf, opvattingen en gewoonten te exploreren en te bepalen welke van jouw verhalen jij wilt herschrijven.   
Dag 1.  Een bijzondere, verrassende ontdekkingsreis langs inspirerende verhalen van helden & heldinnen in Venetie die je helpt om uit je vertrouwde patronen en cognitieve concepten en verhalen te komen en meer te gaan voelen wat leiderschap en ondernemerschap voor jou betekent.

Ontmoet jouw helden dagdeel
Om je te begeleiden en te ondersteunen bij het uitwerken en uitvoeren van jouw “Proeve in Story telling meesterschap” ontmoet jij 1 van jouw rolmodellen die jij jouw verhaal vertelt en om feedback vraagt.

Etappe 2  Florence

Thema: Jouw Queeste (winter 2016)                                                                                                   Je krijgt meer inzicht in en invloed op jouw eigen verhaal dat jij jezelf vertelt, jouw eigen blauwdruk van verhaal patronen. Vanuit het inzicht in deze verhalen blauwdruk wordt steeds helderder hoe jouw queeste/persoonlijke leiderschap uitdaging vorm geeft aan je eigen ‘nieuwe’ ondernemerschap of leiderschap.
Dag 1. Vertaal het unieke verhaal van Dante’s Divina Commedia naar wat in jouw verhaal de hel, het vagevuur en de hemel zijn. In jouw onderneming en in jouw leven. Bereid daarnaast samen met reisgenoot/reisgenoten (partner, zakelijk partner) een verhaal over ondernemerschap voor die je uitvoert als presentatie in de laatste etappe en waarvan de inhoud bijdraagt aan de ontwikkeling van jouw verhaal én die van jouw groep reisgenoten.

Ontmoet jouw helden dagdeel
Om je te begeleiden en te ondersteunen bij het uitwerken en uitvoeren van jouw “Proeve in Story telling meesterschap” ontmoet jij 1 van jouw rolmodellen die jij jouw verhaal vertelt en om feedback vraagt.

Etappe 3  Rome

Thema: Jouw Nieuwe Verhaal
Vanuit de reiservaringen krijgt ieders verhaal/queeste/persoonlijke leiderschap gedurende deze etappe steeds meer inhoud en vorm, mede door de zelf ontwikkelde presentaties.
Dag 1:  Inspiratie door een ontdekkingsreis in Rome langs de verhalen van Elizabeth Gilbert (auteur van Eat, Pray, Love) Fellini, Bernini, Michelangelo.  Voorbereiden en uitvoeren van een ‘proeve in story telling meesterschap’ in de context van jouw eigen onderneming of organisatie. De inhoud van de proeve bepaal je zelf, aansluitend bij je persoonlijke leiderschap verhaal en passend binnen een aantal meegegeven criteria.

Ontmoet jouw helden dagdeel
Om je te begeleiden en te ondersteunen bij het uitwerken en uitvoeren van jouw “Proeve in Story telling meesterschap” ontmoet jij 1 van jouw rolmodellen die jij jouw verhaal vertelt en om feedback vraagt.

Etappe 4  Thuis

Thema: Jouw Nieuwe Verhaal Ritualiseren, Delen, Verspreiden, Oogsten, Genieten, Vieren (zomer 2017)

In deze etappe presenteer jij samen met jouw reisgenoten jouw proeve in story telling meesterschap, aan elkaar en aan een door jullie samengesteld publiek van genodigden.

De tijdsinvestering voor The Grand Tour bedraagt 27 dagdelen (3 meerdaagse etappes van 5 dagdelen,  2 eendaagse bijeenkomsten van 3 dagdelen en 3 losse ‘Ontmoet jouw helden’ dagdelen).  De periode tussen de opeenvolgende reizen is steeds ongeveer 3 maanden. Alle deelnemers overnachten tijdens de eerste drie reis etappes in een vier sterren hotel.

Prijs:
€ 15.000,-  excl. BTW en reis en verblijfskosten

Duur:
27 dagdelen

Groepsgrootte:
Maximaal 4 deelnemers van zelfde onderneming of familiebedrijf

Trefwoorden:
Nieuw verhaal en visie vormen op de tweede helft van jouw leven; jouw ondernemerschap, leiderschap, authenticiteit & passie, transformatie & creatie, excelleren & stimuleren, inspireren & motiveren.