De Reis van de Heldin van Joyce de Jong

Wat is mijn grootste passie? Mensen in mijn omgeving inspireren met name over het hogere bewustzijn.. In de zin van gedichten schrijven. Mensen helpen vanuit huis met levensvragen over relaties, contact met overledenen maar ook psychologische of maatschappelijke problemen. Ik schrijf graag over van alles in mijn gedichten, zo is in 2014 mijn dichtbundel Geloof in Eigen Kracht uitgekomen via Boekscout.

Wat is mijn idee van het ultieme geluk? Het ultieme geluk is voor mij gelukkig zijn met jezelf. Jezelf accepteren en waarderen zoals je bent. Leven in het hier en nu. Het verleden achter je laten en dit geheeld hebben, waardoor je kan leven in heel veel overvloed en geluk. Zoals je dromen waarmaken. De dingen die je altijd al wilde doen.

Wat is mijn grootste angst ? Dat je je huisje uit moet uit financiële nood. Vooral hoe het gaat in deze tijd. Je mag blij zijn met al je werk wat je kan aantrekken. Maar als je vanuit angst blijft leven is niet fijn, want dan zou je in overlevingsstand blijven staan. Angst is een slechte raadgever in vele situaties.

Waar houd ik het meeste van mijn werk? Een ware boodschapper mogen of kunnen uitdragen als het gaat om inspireren, zo ook met uitspraken die vanuit mezelf geuit worden op sociale media. In de zorg inspirerende gesprekken hebben met ouderen die ook leven in een wakker bewustzijn en zich heel bewust zijn wat er allemaal gebeurd in deze tijd. Maar ook als gaat om vanuit huis werken, iets van jezelf kunnen meegeven aan tools voor een ander.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap ? Soms nog te open willen zijn voor anderen, waardoor anderen makkelijk misbruik van je willen maken. Teveel willen geven van jezelf. Soms nog weleens een tikkeltje Jaloers aangelegd. Als ik echt emotioneel ben te lang in mijn emoties willen blijven hangen.

Wat is mijn grootste valkuil ? Mijn grootste valkuil is teveel willen. Dat teveel willen zit het hem in dat ik graag mijn passies deel zoals schrijven, van anderen leren en lezen. Te enthousiast ergens in beginnen of teveel tegelijk. Kan soms nog eens hoofdpijn opleveren door teveel aan informatie verwerking.

Wanneer ik zou liegen ? Ik lieg over het algemeen niet graag of gezegd helemaal niet. Als het echt een leugen om bestwil zou zijn maar ook die ken ik gewoon niet opnoemen. Al zou er echt iets ergs gebeurd zijn in wat voor situatie dan ook. Dan zou ik het opbiechten en eerlijk vertellen.

Waar houd ik het minst van mijn werk ? Als het gaat om inspireren en boodschappen doorgeven ook via het dichten, is het vooral de nu komende jaloezie en blokkende mensen op facebook. Voordeel met een invoelend vermogen, je hebt het snel genoeg door. Maar waar ik vooral een hekel aan heb is dat mensen mij soms nog proberen uit te testen op sociale media.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig van mijn werk ? In Scheveningen, dichtbij de pier thuiszorg bieden. Als het om schrijven gaat, lekker in de natuur. En dan vooral lekker tussen de bossen om te lopen. Maar ook om in de stilte te zitten.

Wat zegt de uitspraak *Passie Pensioneert Nooit* Mij ?

Als je je passie kan uiten in schrijven, je medemens helpen je ideeën er verder op voorbereiden of uiten dat dat nooit ophoud. Als je eenmaal begonnen bent met je ideeën uitwerken en dat langzaam aan gaat uiten dan is passie nooit uitgedoofd. Iedereen kan zijn passie vinden, het geeft meer energie dan menig mens misschien nog denkt.

Wat zou ik aan mijzelf willen veranderen ? Eigenlijk niet zoveel. Aan jezelf werken kan je elke dag. Ook als je oud zeer aan de kant gezet heb en daar een kracht van heb gemaakt. Alleen op persoonlijk gebied willen groeien is mijn passie en groeien in de zakelijke kant.

Wat is mijn grootste professionele prestaties tot nu toe ? Een dichtbundel uitbrengen in 2014 Geloof in je Eigen kracht via Boekscout. Een Dichterswedstrijd winnen. Dobbel slam 2016 Nederlands Kampioen. En mijn gedichten samen in een boek uitbrengen die op BOL.com staan. Verder vanuit huis werken al 2,5 jaar.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken ? Veel meer in de natuur. In een eengezinswoning, en een eigen kantoortje hebben om daar mensen te gaan begeleiden. Of gewoon een eigen huur ruimte.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting ? De liefde van mijn hartje. Liefdevol zijn voor anderen. Maar ook mijn mooie Maria en Jezus beelden en de Engel. De drie eenheid in mijn huis voor het zuivere licht. Mijn laptop om ook verhalen te kunnen schrijven.

Wat is mijn meest markante karakteristiek ? Als ik ergens op gefocust ben, ben ik heel erg vastberaden. Ook als ik emoties toon kan ik ook karakter tonen als er iets gebeurd is. Het hebben van karakter is alleen maar meegenomen, want mensen in je omgeving weten wel waarop ze aankunnen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? De kunstroute volgen die ze elk jaar organiseren in Leiden. Dat brengt elk jaar weer inspiratie om verdere gedichten en ideeën voor een eigen onderneming op te kunnen bouwen. Maar ook lekker op de groene beboste plekken rondlopen of relaxen om daar ideeën op te doen.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad? Gezellig op een terras aan het water. In leiden is het altijd overal wel gezellig. Eigenlijk eet ik niet zo vaak buitenhuis. Bij de Annies is het altijd gezellig en bij de Waag.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed en hoe? Puur Hooggevoelig van Jolijn Hendriks omdat je hier op gewezen wordt op je gevoeligheid en je kracht, deed mij goed voor mijn persoonlijke ontwikkelen. Handboek Ontdek het geheim van Gezondheid, hoe belangrijk het is om ook vanuit jezelf te genezen, de kracht van de geest wat je bereiken kan om emotionele problemen en lichamelijke klachten op te lossen. De boeken van Tijn Touber, erg inspirerend als het gaat om waar hij heen gereisd is en dat het gaat om de verbinding met jezelf, niemand kan lang op de niemand kan op de trotste stoel blijven zitten.

Wie zijn mijn favoriete schrijvers? Saskia Noort, Tijn Touber. P.H Palmbergen en Annemarie Sips.

´You Only Die Once‘. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag?

Christina Aguilera met Beautiful en Fighter.


Wie is mijn held of heldin in fictie? Assepoester. Omdat zij altijd maar hard werkt, nooit de kans heeft gehad om voor zichzelf iets op te bouwen maar uiteindelijk wel het geluk krijgt op haar pad.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? Gerhard te Winkel omdat deze journalist is en tekst schrijver, deze heeft mij ontdekt met mijn gedichten op Facebook. Annemarie Sips in haar bewustzijnstechnieken en passie. En Angela Disselen waar ik nog een alternatieve opleiding volg en Paulo Eggink voor mijn seminar vanuit het hart, om de geestelijke leer in het mooist naar boven te halen.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien? Revolutionairy Road, omdat deze film relatie gericht is. Er heel veel psychologische aspect te vinden is en dat zou deze film echt aantrekken. Ook omdat het gaat om aantrekken en afstoten. Maar ook net zo goede intieme relatie. En uiteindelijk niet goed afloopt.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Eigenlijk alle opbouwende mensen in mijn Facebook. Al een paar jaar een netwerk, waar ik ook niet vanaf kom. Dat gaat zowel van spirituele tot bewuste oprechte gelovige in mijn FB. Beiden dragen ze wat mee. Mijn grootste fans, de mensen die mij echt kennen en oprecht willen leren kennen met een goed hart!

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Met Doreen Viritue, omdat zij een helderziende is met christelijke visie. En dit elke keer uitdraagt aan haar medemens op een liefdevolle manier. En niet veel helderziende zijn met het geestelijke bezig. Ook omdat er nog heel barrière tussen zit, en er voor willen openstaan of niet.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? In een creatieve onderneming om mijn medemens bij te kunnen staan in de tijd waarin wij nu leven. Om mensen dicht bij zichzelf te laten komen via oefeningen. Maar ook door ze op sessie te laten komen. Dat is aan de mens zelf om daar voor open te staan.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? Kunst speelt al een paar jaar een grotere rol in mijn leven. Sinds ik mijn HSP ben gaan ontwikkelen en daar bewust mee bezig ben Kunst is mijn voeding voor al het schrijfwerk wat ik al heb mogen neerzetten. Het letterlijk voeden van de ziel. Daarom ook elk jaar kunst in mijn huis wat afgewisseld wordt ter inspiratie.


Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? Thuis mijn huis. Voor Sessies/consulten/gesprekken, workshops en in de verdere toekomst hoop ik lezingen te geven. Of te mogen spreken voor publiek.

Wie zou Peter dienen uit te nodigen om haar Reis van de Heldin verhaal te vertellen? Tamara Straatman, een gepassioneerde vrouw met een doel voor ogen. Juist omdat zij ook heel ver komt met haar verhaal en coaching. Hoeveel tegenwerking ze ook gehad heb van mensen die het haar niet gunden. Steekt ze er alsnog het verst boven uit omdat ze puur is.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Via Facebook Joyce de Jong, maar heb ook een startend Youtube kanaal. Eigen website is nog in de maak.

https://www.youtube.com/channel/UCkI877ZGEl3FhtYEauAfJLQ

Leave a Reply

