De Reis van de Heldin van Carola Pavlik

Wat is mijn grootste passie?

Het aanmoedigen van vrouwen om te geloven in zichzelf. Ik noem het ook wel Women Empowerment; het in je kracht staan, dat straalt zelfvertrouwen en onafhankelijkheid uit. De wil om richting te geven aan je eigen leven. Den-ken in mogelijkheden en een goed gevoel hebben over jezelf. Het begint allemaal met je mindset, waarbij mijn spiegel- levenskunst “Happy Reflection Portretten” kan worden ingezet als reflectie tool om die “positieve verandering” te ondersteunen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk?

Geluk voor mij is, naast het hebben van een gezond lichaam en gezonde mindset, de mogelijkheid je dromen waar te kunnen maken en andere mensen daarmee te helpen. De huidige samenleving wordt steeds sneller en creeert innerlijke onrust. Mensen willen weer terug naar hun essentie. Het ervaren van innerlijke rust en het hebben van tijd is toch wel het summum. Het gevoel te hebben dat jij jouw beste leven leeft, dat je de uitdaging aangaat jezelf te blijven ontwikkelen. Maar ook kunt genieten van de dingen die het le-ven zo mooi maken; de liefde, natuur, reizen, ontmoetingen. En last but not least, je vrij te voelen om de keuzes te maken waar jij blij van wordt.

Wat is mijn grootste angst?

Mijn dierbaren verliezen en ik heb een aantal jaren met airbrush verf gewerkt, wat zijn sporen in mijn lichaam kan hebben nagelaten. Ik leef nu bewust.

Waar houd ik het meest van in mijn werk?

Dat ik mensen het inzicht kan geven om zichzelf letterlijk met andere ogen te gaan zien en voelen door zichzelf te reflecteren in mijn spiegel kunstwerken. Middels het delen van mijn verhaal en levenskunst is het leuk te horen dat het een positieve impact heeft op iemand’s leven. Mensen bewust maken dat ook zij zichzelf met andere ogen kunnen gaan bekijken geeft zoveel voldoening.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap?

Mijn perfectionisme.. Ik zie veel dingen die andere mensen niet zien, dat kan vermoeiend zijn.. voor mezelf, maar ook voor anderen.

Wat is mijn grootste valkuil?

Teveel willen in 1 keer. De eerste jaren werkte ik soms ook ’s nachts, dan kreeg ik om 23:30 uur inspiratie en was ik tot 5:00 uur bezig met creëren. Nachtwerk doe ik niet meer en ik probeer meer balans tussen werk en privé te vinden, al vind ik dat soms moeilijk.

Wanneer zou ik liegen?

Misschien alleen, als ik weet dat ik een ander enorm zou kwetsen door de waarheid te vertellen.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad?

Tijdens het creëren van mijn Happy Reflection Portretten, heb ik mijzelf gereflecteerd in 17 vrouwen, allemaal vrouwen met wilskracht en moed, die ondanks tegenslagen altijd voor hun droom zijn gegaan, zoals o.a. Oprah, Koningin Maxima, Sheryl Sandberg, Julia Roberts om zo nieuwe inzichten en kwaliteiten te ontdekken en deze te versterken bij mijzelf. Deze basis zit al in ons, maar je kunt elke dag weer kiezen om te groeien en te leren.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk?

Als ik een portret af had. Het creatieve proces voelde soms als een gevecht met mijzelf, het was nooit af, dus als het zover was na maanden hard werken, voelde dat als een enorme overwinning. Tevens mijn expositie in Antwerpen en in Den Haag. Maar ook feedback krijgen van een gelukkige klant of onlangs nog, na mijn speech over women empowerment, hoeveel vrouwen zich herkenden in mijn verhaal en mijn boodschap die hen raakte, daar kan ik blij van worden.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij?

We zijn allemaal geboren met talenten, het is je plicht als mens hier iets mee te doen! Als jij van iets blij wordt en je de twinkeling ziet in je ogen, dat betekent dat je iets moet doen met je passie, desnoods eerst naast je vaste baan, hoe klein of groot het ook is, die passie houdt nooit op, ook niet als je tachtig bent.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen?

Op dit moment zit ik goed in mijn vel, ik volg mijn intuïtie en voel me goed, ik leer elke dag. Zelfacceptatie, goed voor jezelf zorgen, focus houden en lief zijn voor jezelf, is voor mij de sleutel voor een gezond zelfbeeld & succes.

Wat is mijn grootste professionele prestatie?

Ik denk toch al die de jaren dat ik heb gewerkt aan mijn Happy Reflection Portretten en het creëren van Sculptuur Shine, een vrouwenlichaam, wat ik met een pincet en 57.000 Swarovski kristallen heb gemaakt, variërend van 1-3 mm, een wiskundig project waar ik maanden aan heb gewerkt. Shine vertegenwoordigt alle vrouwen wereldwijd, dat ze mogen stralen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven?

Ik zou denk ik niet zo snel willen veranderen, wat ik nu doe past bij mij, is mijn eigen blauwdruk en ik kan mijn boodschap op verschillende manieren overbrengen. Ik ben eigenzinnig en hou van vrijheid. Het lijkt me nog wel fantastisch om mensen te kunnen betoveren met je stem.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad?

Ik krijg eigenlijk het meest inspiratie en energie van mensen, die ik toevallig ontmoet in de stad, maar ik hou ook van het strand en wandelen in het bos.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad?

Voor koffie, Pistache op de Prinsenstraat en Barista, maar ik spreek ook graag af bij Jamey Bennett, de Landbouw of het Hilton waar het ook rustig is om te schrijven of ideeën uit te werken. De Haagse Bibliotheek kom ik ook graag. Fan ben ik van Logisch, biologisch restaurant.

Wie is mijn grootste fan?

Ik heb een aantal bijzondere vrouwen om mij heen, die mij onvoorwaardelijk steunen in mijn missie, het zijn mijn mentors. Ik raad iedereen aan een mentor te hebben in zijn of haar leven, iemand die jou helpt te groeien naar je volgende level.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken?

Gabrielle Bernstein, een New York Times-bestseller auteur & spiritueel leider, Oprah en Deepak Chopra, die ik al eens kort heb mogen ontmoeten en mijn visie over mijn kunst heb mogen voorleggen.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit?

Ik heb vorige week mogen spreken op het Women Economic Forum in London en in Het World Forum in Den Haag, wat ik ontzettend leuk vond om te doen, het inspireren van vrouwen! Ik ben nu bezig mijzelf als spreker verder te ontwikkelen. Verder staat er ook nog een boek schrijven op de planning, alles op zijn tijd.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken?

Oprah Winfrey

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Je kunt een bericht sturen naar: info@carolapavlik.com Facebook /carolapavlik

Leave a Reply

