De Reis van de Heldin van Tatjana Orekhova

Wat is mijn grootste passie? Ik ben altijd op zoek naar een natuurlijke en gezonde schoonheid om mij heen; innerlijke en uiterlijke. Mensen gelukkig maken – dat is mijn grootste passie. Soms moet je mensen helpen bij hun zoektocht naar het ultieme geluk, en als ik daar ook in slaag, krijg ik er een moment van een ultieme happiness ook bij.

Wat is mijn idee van ultiem geluk. Een balans. Een balans vinden tussen je innerlijke rust en hectische leven – zoeken en vinden. Het zijn momenten van een stralende zon, lachend kind, lief glimlach van je geliefde. Het zijn momenten van het ultieme geluk die ik koester.

Wat is mijn grootse angst. Ik ben zeer bang om met mijn eigen ontwikkeling te stoppen. Om interesse kwijt te raken om nieuwe dingen te ontplooien of nieuwe uitdagingen niet meer tegemoet te gaan. Ik ben zeer nieuwsgierig naar leven en zo wil ik ook blijven.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Als ik bezig ben met een klant dan voel ik mij een kunstenaar. Ik haal schoonheid van de mens tevoorschijn en laat de hele wereld dat ook zien. Het proces van creëren , de tevredenheid van mijn klant – het maakt mij gelukkig.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap. Ik ben een perfectionist. Ik zie altijd mogelijkheden tot verbetering.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Mijn werk was vaak gepubliceerd in verschillende professionele kappers tijdschriften en ik ben er ook trots om. Echter, toen mijn werk in Vogue was gepubliceerd – dat was mijn triomf.

Wat zegt de uitspraak “Passie pensioneert nooit” mij. Passie houdt je fit, alert en levend. Het brengt emoties en energie met zich mee. Het maakt je nieuwsgierig en jong.

Wat zou ik aan mijzelf willen veranderen? Ik zit nu in een omslagfase : het leven krijgt een andere betekenis. Meer aandacht schenken aan een gezond lichaam en geest is nu belangrijk geworden voor mijn evenwicht. Meditatie, gezond eten, yoga – dat geeft mij meer energie om de wereld te verkennen.

Wat is mij grootste professionele prestatie? Ik heb een eigen filosofie ontwikkeld van kapperstechniek. Die techniek houdt rekening niet alleen met het haar van de klant, maar ook met alle aspecten eromheen (zoals levensstijl van de klant, shampoo die wordt gebruikt etc). Door mijn techniek blijft het kapsel maanden lang mooi in model, en uitgroei effecten worden geminimaliseerd.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven. Ik wil graag een aspect van psychotherapie toevoegen aan mijn werk als kapper. Kapper-therapeut, dat wil ik worden! Als iemand bij mij in de stoel zit, kan ik hem dan op zijn gemak stellen, en tijdens de procedure helpen met zijn zoektocht naar de harmonie. Heel vaak krijg ik klanten die een luisterend oor nodig hebben, weg van hun dagelijkse leven en in het volle vertrouwdheid. Daar wil ik meer beteken voor mensen. Dus, in een volgend leven zal ik zeker meer zijn dan een kapster. Maar wie weet? Misschien nog in dit leven?

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad. Den Haag is een schitterende stad, een van mijn favoriete steden in het wereld. Ik sport vaak buiten, aan het strand. Ik krijg mijn beste ideeën als ik daar zit te mediteren, in een volle rust, vooral tijdens een zon opkomst.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en drinken, in mijn stad. Moeilijk te kiezen, Den Haag heeft veel te bieden. Restaurant Alexander aan de Denneweg – daar eet ik regelmatig, heel lekker en gezellig. Soms gaan wij met de kinderen ontbijten bij Catch in Scheveningen, gecombineerd met een heerlijke strandwandeling.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime. Mijn dochter is mijn grootse fan. Zij is altijd enthousiast over alles wat ik doe, maar zij is ook mijn grootse criticus.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken. Mijn leerlingen zijn de mensen met wie ik verder wil samen werken. Wij delen de visie, ze zijn mijn inspiratie.

Naar welk project, in nabije toekomst, kijk ik uit? Mijn eigen schoonheidsacademie. Daar kijk ik naar uit! Er moet nog veel gebeuren om het form te geven, maar ik ben zeker op het goede weg!

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Emily Soto. Ze is zeer getalenteerde fashion fotografe, ik zou zo graag haar ontmoeten, of misschien zelfs werken met haar modellen!

Hoe kun jij contact met mij opnemen? http://o-fashion.nl/. U kunt gelijk via site een afspraak boeken. Of bellen +31641198250. E-mail mag natuurlijk ook op info@o-fashion.nl

Leave a Reply

