De Reis van de Heldin van Natascha Breda

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is het ontwerpen van kleding. Als klein meisje droomde ik al van het ontwerpen van de mooiste jurken, ik heb nooit iets anders gewild. De creativiteit en emotie die je kwijt kan in elk ontwerp is een geweldig gevoel. Om een vrouw te zien stralen als ze in een mooie jurk loopt, ik vind het geweldig.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Samen met mijn zoon in een camper rond te reizen door Europa. Elke stad bezoeken, langs kleine authentieke dorpjes rijden, door de bergen en langs de kust, overal eten en contact maken met de lokale bevolking en meegaan met het dagelijks leven van die personen, dat lijkt mij geweldig! En een eigen modehuis hebben.

Wat is mijn grootste angst? Mijn grootste angst is dat er iets gebeurt met mijn zoon zonder hem ben ik niet compleet.

Waar hou ik het meeste van in mijn werk? Als mijn jurk bijna klaar is en ik de laatste puntjes heb afgewerkt en ik rustig op een stoel kan gaan zitten en kijk naar het resultaat dan krijg ik zo’n ultiem geluksgevoel vanbinnen.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Mijn minst aantrekkelijke eigenschap is dat ik heel koppig en eigenwijs ben. Alles moet op mijn manier gaan, maar daardoor zal ik nooit tegen mijn eigen gevoel ingaan en meegaan met massa maar altijd doen wat ik zelf wil in mijn ontwerpen.

Wat is mijn grootste valkuil? Mijn grootste valkuil is dat ik alles zelf wil doen, elke ontwerp, elke tekening, van begin tot eind doe en maak ik zelf, daar ben ik soms erg lang mee bezig maar dan weet ik wel dat het goed gaat. Soms bereik je iets sneller door samen te werken, maar ik heb altijd het liedje van Frank Sinatra in mijn achterhoofd “I did it my way” en daar blijf ik aan vast houden, zo wil ik mij ook voelen als ik later een oud omaatje ben en terug kijk op mijn leven.

Wanneer zou ik liegen? Als ik ervan overtuigd ben dat ik iets kan maar ik heb het nog nooit gedaan, dan komt er een heel sterk gevoel naar boven van doe maar en het brengt mij verderdan zou ik wel liegen door te vertellen dat ik er al ervaring mee heb omdat ik dan al de overtuiging heb in mij dat het mij wel lukt en dan stop ik ook niet voordat het perfect is.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik heb meerdere rolmodellen gehad, de grootste invloed hebben Mariah Carey en JP Gaultier, Salvador Dali en Anthony Gaudi, Mariah Carey om haar muziek, elke nummer van haar raakt mij wel op een manier. Er zit zoveel emotie in dat ik altijd heb gehad dit wil ik later ook terug zien komen in mijn kleding. JP Gaultier heeft wat kleding betreft zo’n geweldige invloed, ik hou echt van zijn style en Salvador Dali deze man is gewoon geniaal.

Waar hou ik het minste van in mijn werk? Hoewel ik het geweldig vind om mijn kleding op de catwalk te zien, dat geeft gewoon een geweldige stroom positieve energie, vind ik het “niet fijn ”om zelf op het podium te staan en een verhaal te vertellen.

                                                                                                                                                                  Waar en wanneer was ik het meest gelukkig in mijn werk? Na afloop van mijn eerste Catwalk in Rotterdam vorig jaar oktober. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest maar na afloop zoveel positieve mooie reacties gekregen om mijn ontwerpen, dat was 1 van mijn gelukkigste momenten.

Wat zegt de uitspraak “Passie pensioneert mij nooit “mij? Als je de mogelijk hebt om je passie te volgen

Wat zou ik aan mijzelf willen veranderen?  Ik zou niks aan mijzelf willen veranderen, ik ben blij met mijzelf en mijn leven.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Mijn grootste professionele prestatie is toch wel om op latere leeftijd het roer om te gooien en mijn droom waar te gaan maken.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? In een volgend leven ben ik zeker of weer Modeontwerpster of kunstenares. Ik hou ook echt van schilderen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg in mijn stad? De beste ideeën krijg ik als ik wandel in het bos of onder het hardlopen en soms zelfs tijdens het schoonmaken.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Dat is heel ouderwets bij mijn ouders thuis,

Wie is mijn grootste fan/ sponsor/ partner in crime? Mijn grootste fan is toch wel mijn zoon, hij houdt niet van modeshows en gaat bijna nooit mee maar vooraf zegt hij altijd: Mama: “ik ben trots op jou” daar kan niks of niemand tegenop.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou heel graag met JP Gaultier willen werken in de toekomst.

Naar welk project, in de nabije toekomst kijk ik uit? Ik kijk heel erg uit naar een hele mooie fotoreportage/ interview en naar een aantal modeshows die eraan zitten te komen in 2017 en waar ik nu de kleding voor aan het maken ben.

                                                                                                                                                                        Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik zou heel graag JP Gaultier willen ontmoeten en een dagje met hem willen meewerken. Lijkt mij een mooie ervaring. Als Salvador Dali nog zou leven dan zou ik graag met hem kennis willen maken.

Hoe kun je contact met mij opnemen?

Je kunt contact met mij opnemen via mijn facebook pagina:

www.facebook.com/NBODesigns en via nbreda76@gmail.com.

Mijn website komt binnenkort online en die zal ook via mijn facebookpagina te bereiken zijn met alle contactgegevens.

Leave a Reply

