De Reis van de Heldin van Mariska Jagt

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is om wat in mijn hoofd zit om te zetten naar beeld op ‘papier’. Mij in te leven in wensen van opdrachtgevers en creatief op een zodanige manier te ontwerpen dat het niet alleen mijzelf, maar ook mijn opdrachtgever raakt.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Naast in balans zijn met je dierbaren en jezelf, zit geluk in kleine momenten voor mij, zoals ’s ochtends bovenaan de piste staan met het uitzicht over de bergen, klaar voor een waanzinnige afdaling in de net vers gevallen poedersneeuw.

Wat is mijn grootste angst? Ik sta heel optimistisch in het leven. Maar het ergste dat me kan overkomen lijkt me het verongelukken of ongeneeslijk ziek worden van één van mijn kinderen

Waar houd ik het meest van in mijn werk? Als je vlak voor de deadline nog een betere creatieve ingeving krijgt waardoor je de verwachting van de opdrachtgever verder overstijgt

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik leef als creatieveling soms in mijn eigen denkwereld. Dan ben ik voor mijn omgeving moeilijk bereikbaar.

Wat is mijn grootste valkuil? Mijn impulsiviteit in combinatie met mijn enthousiasme. Ik kan dan volledig in iets opgaan, terwijl het soms beter is om even af te wachten.

Wanneer zou ik liegen? Ik hou niet van liegen, maar in bepaalde situaties is het verstandiger om de waarheid iets aan te passen.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Coco Chanel is een fantastisch voorbeeld voor mij. Hoe zij een imperium heeft gebouwd met haar merk, indrukwekkend. En haar stijl ingetogen, elegant en tijdloos zodat haar kleding en tassen van decennia geleden nog steeds kloppen in het straatbeeld van nu. Respect!

Waar houd ik het minst van in mijn werk? Het minst aantrekkelijk in mijn werk vind ik het praten over geld.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Op dit moment voel ik veel geluk in mijn werk. Ik heb een heel bevlogen en creatief team om me heen. Het vertrouwen dat opdrachtgevers mij geven, ervaar ik als fantastisch en de projecten zijn uitdagend. Het is een goede combinatie en smaakt naar meer.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik kan me niet voorstellen dat je als mens geen passie voelt of meer voelt als je grijzer wordt. Passie is het vuur in je zijn en dat zal hopelijk nooit doven in mij!

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Dat ik nog meer leer luisteren naar mijn intuïtie en gevoel. Dat ik vaker ‘nee’ durf te zeggen en nog duidelijkere keuzes durf te maken.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Elk nieuw project is mijn grootste prestatie, omdat ik er naar streef het beste uit mijn team en mezelf te halen. Ons kantoor motto is dan ook: ernaar streven om elke dag net iets beter zijn dan de dag daar voor.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik zeg wel eens, later als ik groot ben (lees ouder ben) word ik schrijver of kunstenaar. Beide mag natuurlijk ook. Dit sluit ik nog steeds niet uit. Het zou een mooi verlengstuk zijn van dat waar ik nu mee bezig ben.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? In Den Haag kom ik graag op het Anna Palownaplein. Dat is een intiem pleintje met leuke horeca met puur en eerlijk eten. Borrelen is erg leuk bij het W-hotel in Amsterdam.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Ik heb een hele dierbare lagere school vriendin die helaas nu te ver weg woont. Maar ondanks de afstand voelt het nog steeds goed. Daarnaast is een vriendschap die voor mij onvoorwaardelijk voelt, de vriendschap met een studievriendin.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Uitdagende partners en opdrachtgevers buiten Europa, zoals in Azië en NYC

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik kan niet echt één project kiezen, omdat ieder project dat we in portefeuille hebben iets unieks en bijzonders heeft. Een project waar ik graag aan wil beginnen is een project in India.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Niet een specifiek rolmodel, want op de meest onverwachte momenten kun je bijzonder inspirerende mensen ontmoeten. Deze ontmoetingen maken op mij het meeste indruk.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? http://www.mariskajagt.com | hello@mariskajagt.com | +31 6 50607719

 

Leave a Reply

