De Reis van de Heldin van Caroline Schrijnemakers

Wat is mijn grootste passie? Stoffen en kleuren zijn mijn grootste passie .Ik vind het heerlijk om met kleuren en vormen te spelen . Dat kan zijn door te schilderen of door te boetseren , het maken van een moodboard . Eigenlijk heeft mijn passie alles met vorm, kleur en sfeer te maken .

Wat is mijn idee van ultiem geluk? De simpele dingen in het leven kunnen me heel gelukkig maken. Ik vind het heerlijk om mensen blij te maken. Zien dat zij gelukkig zijn. Maar ik kan ook enorm genieten van de natuur, ’s morgens vroeg opstaan en de zon zien opkomen, klaar voor een nieuwe dag . Heerlijk!

Wat is mijn grootste angst? Ik ben niet snel bang en heel positief ingesteld. Ik probeer het leven ook te nemen zoals het komt en probeer het te begrijpen en te accepteren. Ik buig negatieve dingen snel om naar iets positiefs.

Wat vind ik het leukst aan mijn werk? Het ontmoeten van inspirerende mensen waardoor mijn creatieve proces op gang blijft. Producten te ontwikkelen en die te combineren met andere materialen en vormen in onze collectie zodat de collectie van PRADES nog meer mensen kan inspireren en kan laten genieten van een bijzonder interieur.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Door mijn creatieve mind kan ik nogal chaotisch zijn . Dat is soms niet alleen lastig voor mezelf maar ook voor mijn omgeving.

Wat is mijn grootste valkuil? In mijn enorme enthousiasme zijn mijn dagen vaak tekort.

Wanneer zou ik liegen? Ik vind liegen vreselijk maar een leugentje om bestwil mag als je daardoor andere mensen niet hoeft te beschadigen.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik probeer mooie, wijze woorden en bijzondere eigenschappen van mensen mee te nemen en dat ook bij mezelf toe te passen. Ik ben niet iemand die een persoon verheerlijkt. Ik houd van mensen en in ieder mens zit iets bijzonders. Ik kan aan de ene kant genieten van filosoferen maar ook van humor en daadkracht.

Wat vind ik het minst leuk aan mijn werk? Ik vind verzekeringen en financiële zaken absoluut niet boeiend. Dat zijn voor mij echt bijzaken ondanks dat ik goed besef dat het natuurlijk wel belangrijk is. Gelukkig heb ik een compagnon die daar goed in thuis is.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Dit jaar is een geweldig jaar. Ik was een paar weken geleden in New York voor een training en brainstormsessie van een merk wat we vertegenwoordigen. De mensen, de producten en hun visie op de toekomst waren enorm inspirerend. Wauw, wat een professionaliteit, gastvrijheid en creativiteit! Ik voel me enorm bevoorrecht om te worden betrokken bij dit soort bijeenkomsten.

Wat zegt de uitspraak “passie pensioneert nooit “mij? De passie die je hebt heeft niets met leeftijd te maken. Passie is iets wat je in je hebt! Werk is dan ook geen werk maar hobby en daarom pensioneert passie nooit.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik kan nogal eigenwijs zijn. Voor de rest ben ik eerlijk gezegd best blij met mezelf.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat het merk Prades interior concepts nog steeds aan het groeien is en steeds meer bekendheid geniet. Prades is mijn kindje en ik heb me 16 jaar geleden voorgenomen om hier iets moois van te maken, ondertussen zijn er genoeg dingen gebeurt waardoor ik het bijltje erbij neer had kunnen gooien maar dat heb ik dus niet gedaan. Van de ene kant vanzelfsprekend maar toch ben ik daar trots op.

Welk beroep zou ik in een volgend leven hebben? Ik denk dat ik toch psycholoog of psychiater zou willen worden. Het menselijke brein intrigeert me enorm.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg in mijn stad? Dat is geen specifieke plek maar meestal wel een plek waar mensen zijn en waar veel gebeurt. Het is de totaalbeleving van mensen, gesprekken, sfeer, vormen en kleuren. Ik krijg vaak ideeën als ik naar mensen kijk, hun manier van kleden en bewegen maar ook naar de presentatie van eten op je bord, de vorm, de kleuren en de gezelligheid om me heen kunnen me enorm inspireren.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad Mijn favoriete plek om te gaan eten en drinken zijn in ’s-Hertogenbosch “Dit “en daar is sinds kort “De Kaserne” bijgekomen. Ik houd van no nonsens en vind het heerlijk als iedereen, zowel jong als oud, ergens “mag ” zijn. Daarnaast houd ik wel van lekker eten en die combinatie van een relaxte sfeer, goed eten en goede bediening heb je bij zowel “Dit” als bij “De Kaserne”.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Dat is lastig. Fan, sponsor, partner in crime, zijn voor mij verschillende personen. Mijn man en mijn kinderen zijn enorm fan en zij houden me ook scherp. Met mijn compagnon en de mensen die bij me werken spar ik ook regelmatig en ik zie hen meer als de partner in crime.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou graag meer internationaal werken, met de beste interieurarchitecten zodat ik zelf nog meer getriggerd wordt. Begrijp me niet verkeerd, in Nederland hebben we hele goede interieurarchitecten. Maar het zou fijn zijn als Prades een groter afzetgebied heeft omdat we dan meer omzetsnelheid kunnen maken en daardoor meer middelen ter beschikking hebben om nieuwe collecties ontwikkelen.

Naar welk project in de nabije toekomst kijk ik uit? Ik ben nu samen met een interieurarchitect bezig met een enorme finca. Ik hoop dat dat doorgaat want ik vind het plan echt prachtig geworden en bijna alles komt van Prades.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Er zijn een aantal mensen die ik graag zou hebben ontmoet. Maar ik leer ook veel van wat ze hebben nagelaten. Zoals bijvoorbeeld Ghandi, Mandela of Leonardo Davinci. Ik bewonder sterke krachtige persoonlijkheden die ergens voor staan en innovatief denken op alle gebied. Ik heb een broer die een paar maanden geleden een herseninfarct heeft gehad en nu linkszijdig verlamd is. Hij is zo’n innovatieve, krachtige persoonlijkheid en heeft zich nu met een laatste sprankje hoop gestort op het vinden van een ingang naar behandeling met stamceltherapie. Aangezien deze behandeling nog experimenteel en controversieel is is dit geen gemakkelijke weg.

Hoe kun jij contact met mij opnemen

Caroline@prades.nl

Leave a Reply

