De Reis van de Heldin van Asuka Watanabe

Wat is mijn grootste passie? Dansen. Door dans vertrok ik uit Japan naar NY toen ik 16 was. En sinds mijn 17de woon ik in Nederland.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Ik kan thuis voelen met wat ik doe, waar ik ben, met wie ik ben.

Wat is mijn grootste angst? Dat ik te bezig word met wat ik doe en ik vergeet om te genieten.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Dat ik met mensen persoonlijk en diep contact mag houden.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik vraag en verwacht altijd heel veel van mijzelf

Wat is mijn grootste valkuil? Ik ben heel flexibel en ik kan heel veel, ik leer alles snel,en ik kan met bijna iedereen heel goed praten. Dan soms weet ik niet meer wat ik echt wil.

Wanneer zou ik liegen? Nooit. Ik vond altijd moeilijk om eerlijk te zijn tegen mezelf en andere mensen, het kwam door mijn achtergrond (japanse cultuur ). Maar uiteindelijk denk ik dat het beter is als ik altijd eerlijk ben, maar ik wil zeker niet op een egoistische manier.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik heb eigenlijk geen rolmodel. Ik krijg steeds inspiraties van mensen die ik op dat moment mij inspireren. Ik heb dus steeds invloed van verschillende mensen.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Dat ik lastig vind om aan en uit te schakelen. Mijn werk gaat hele dag en elke dag door. Hele dag ben ik wel bezig om inspiraties te verzamelen. Ik vind het mooi dat ik iets heb die ik hele dag door kan gaan, maar soms ben ik uitbarsten van te veel informatie haha

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Door dans of dansles wanneer ik kan voelen dat ik met andere mensen echt contact heb en dat we zonder worden elkaar kunnen communiceren. Wanneer ik zie dat mensen iets ontdekken door mij input of door het laten zien hoe ik doe.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik werk met mijn lichaam en met mensen. Ik merk dat mijn lichaam steeds verandeert en door mijn eigen levenservaringen zie/voel ik de dingen steeds anders. Zolang ik leef blijf ik ontwikkelen en nieuwe dingen ontdekken.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik accepteer wie ik ben nu. Ik verandeer toch elke dag, elke maand, elk jaar…hoe ik denk, hoe mijn lichaam is, hoe mijn leven is steeds anders. Ik geniet er van deze veranderingen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat de mensen naar mij komen om hun eigene personelijke verhalen met mij te delen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik heb geen idee maar ik denk dat ik toch een beroep kies die ik inspiratie aan mensen te kunnen geven.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik krijg ideeen uit mijn eigen levensservaring en uit muziek.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Black Gold in Korte Koningsstraat 13 Amsterdam. Fijne muziek, fijne sfeer, fijne mensen

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn familie en de mensen die mij steunen. Ik neem vaak grote beslissingen en risico’s maar ze vertrouwen mij dat ik een beste beslissing neem voor mijzelf en ze blijven bij mij te steunen.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik wil met mensen werken die uit verschillende vakken/verschillende disciplines komen. Dan leer ik om dingen uit verschillende perspectieven te bekijken en ik word bewust hoe ik dan bekijken.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik studeer om een holistisch masseur te worden sinds september. Binnenkort wil ik graag kunnen combineren met wat ik nu doe. En ik wil iedereen kunnen uitnodigen om zichzelf te leren kennen door dans en massage.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik weet het niet precies wie maar ik wil graag mensen ontmoeten die eigen wereld/discipline/droom hebben.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

asuka-watanabe.com

asukadans@gmail.com

 

 

Leave a Reply

