De Reis van de Heldin van Lydia van Houten

Wat is mijn grootste passie? Mensen inspireren, en dan maakt het mij niet uit of dat kinderen of volwassenen zijn. Ik wil laten zien dat als je doorzet dat alles mogelijk is. Mijn jeugd werd gekenmerkt door veel geweld, maar dat definieert mij niet, daar wil ik graag een voorbeeldrol in vervullen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Als ik het boek vast heb waar ik maanden aan werkte. Iets dat eerst stof in mijn geest was en langzaam vorm aanneemt. Dat het tot leven komt in de hoofden van lezers: pure magie! Ik kan me niets mooiers voorstellen.

Wat is mijn grootste angst? Extremisme en menselijke stomheid. Ayn Rand classificeerde ze als “Atilla’s in ‘The new intellect’

Waar houd ik het meest van aan mijn werk?  Contacten met anderen, hoe gek dat ook klinkt. Waarom? Omdat ik als schrijfster behoorlijk introvert ben en voornamelijk alleen werk. Toch is het fijn om in contact te komen met anderen en je ideeën te delen. Wat dat aangaat voel ik me erg bevoorrecht.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap?  De behoefte om me af te sluiten. Het introverte karakter heeft ook veel nadelen. Zo word ik snel moe in grotere gezelschappen en voel ik sfeer aan. Hoog gevoeligheid is naar in deze cultuur van oppervlakkigheid.

Wat is mijn grootste valkuil?  Oei – heb je even? Cynisme, ongeduldigheid, perfectionisme en ik verwacht van anderen vaak té veel waardoor ik soms teleurstellingen te verwerken krijg.

Wanneer zou ik liegen? Nooit. Nou, misschien over mij gewicht. Dan haal ik er een kilo vanaf, of dat dan nog uitmaakt.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn grootouders.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Aan het werk niets, meer wat er aan vastzit. Ik kan moeilijk met het hoge circusgehalte omgaan.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Nooit eigenlijk. Het is naar, maar ik geloof niet dat er ooit een moment zal komen dat ik gelukkig ben met mijn werk. Het moet altijd beter en voor mij is het nooit goed genoeg.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Haha. Alles! Als ik zou pensioneren dan ben ik dood.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Dat ik meer kon genieten van succes. Ik ben bang dat dit nooit zal lukken. Het is een obsessie om steeds beter te worden en de lat steeds verder te leggen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat ik met mijn expertise nu op het punt sta dat ik mensen kan adviseren, passioneren en kan helpen met het realiseren van hun droom. Het voelt prachtig als je dromen uit kan laten komen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Visser. Ik wil op een eiland zitten, met een harpoen en met een hangmat met 0% ambitie en vooral genieten van het “hier en nu” – Ja, dat lijkt me wel wat!

                                                                                                                                                                            Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Als ik unplug vaak tijdens vakantie. Of als ik met heel iets anders bezig ben. In bad lig, boodschappen doe, bij de tandarts ben. De plek is niet van belang, maar mijn State of Being.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Nergens, daar neem ik de tijd niet voor.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn partners in crime zijn: Leeloo en Jinxy – mijn twee katten. Hm, mijn grootste grootste fan? een superslim meisje van negen jaar. Ze wist me voor een boekbespreking over te halen. Vertelde voor de hele klas dat ik haar lievelingsauteur was. Wat een lef: zo knap!

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Eigenlijk ben ik heel solitair wat mijn werk betreft. Ik ben bang dat ik als schrijver heel naar ben. Om vriendschappen niet op het spel te zetten kan ik daar beter niet aan beginnen. Of het moet iemand zijn die mijn visie deelt.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Naar het moment dat ik een eerste prijs win met een verhaal. Vroeger zou me dat niet uit hebben gemaakt, maar ik zit nu op een punt waar ik hunker naar waardering voor mijn werk.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Oef, zo ontzettend veel mensen. Moeten ze nog leven? Vooral mensen met een groot intellect en niet per sé mijn schrijfrolmodel: Ayn Rand, Steven King, Jiddu Krishnamurti, Tony Robbins en veel meer…

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Zolang het van lezers mag, blijf ik schrijven. Dankjewel aan de lezers en natuurlijk voor de vragen!

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

www.lydiavanhouten.nl en via social media: Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter.

Leave a Reply

