De Reis van de Heldin van Marjolein Castelijn

Wat is mijn grootste passie? Mijn gezin en mensen helpen. In mijn werk als HSP-coach kan ik dus helemaal mijn passie kwijt. Doordat ik thuis werk ben ik er ook als mijn kinderen me nodig hebben. Ik heb een praktijk aan huis en een online business.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Ultiem geluk zit in mijzelf. Als je volledig van jezelf kunt houden dan voel je je altijd gelukkig. Na de burn out die ik kreeg ben ik op zoek gegaan naar mezelf. Eens goed gaan voelen en kijken wat ik nou echt wilde. Ik was altijd erg streng voor mezelf en hield niet van mezelf. Ik kan nu genieten van de kleine dingen.

Wat is mijn grootste angst? Ik heb geen angsten meer. Ik vertrouw op mijn eigen gevoel. Angsten beperken je in je vrijheid en dat wil ik niet meer.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Ik vind het geweldig om te zien hoe mensen groeien tijdens de periode dat ik met ze mag werken.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Dat ik te enthousiast ben om mensen te willen helpen.

Wat is mijn grootste valkuil? Door mijn enthousiasme om mensen te willen helpen kan ik nog weleens doorslaan, Mensen moeten zelf naar mij toekomen als ze hulp nodig hebben. Doordat ik hoog sensitief ben voel ik hoe mensen zich voelen en dan kan ik nog weleens ongevraagd advies geven. Dat moet ik proberen los te laten.

Wanneer zou ik liegen? Ik vind liegen niet zo’n leuke eigenschap, maar soms is een leugentje om bestwil weleens nodig met kinderen. En dan gaat het om iets kleins.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik heb geen rolmodel of idool.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Doordat ik alleen werk moet ik ook alles alleen beslissen en zelf uitzoeken. Het maken van een website en alles wat erbij komt kijken bij een online business is niet altijd even leuk. Er gaat enorm veel tijd inzitten, maar als het dan uiteindelijk gelukt is voelt dat wel erg goed.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Als ik het resultaat zie van mijn cliënten. De enorme groei mag zien die zij maken.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Doordat mijn werk niet aanvoelt als werken, zal ik zolang het kan, door blijven gaan met mijn passie. Ik krijg er energie van.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik ben erg tevreden met mezelf op dit moment. Dat was voor de burn out wel anders.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Een cliënt die bij mij kwam en diep in de put zat. Enorme fysieke klachten had door het hoog sensitief zijn. Na 3 gesprekken was ze weer terug in haar eigen kracht. Fysieke klachten zo goed als weg en het vierde gesprek was een afrondend gesprek waar mijn cliënt vertelde weer toekomst plannen te hebben en zat te stralen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Iets met mensen helpen, begeleiden of iets met kinderen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik woon in een klein dorpje waar geen winkels zijn. Het is hier erg landelijk. In mijn eigen omgeving heb ik de rust en de ruimte om tot ideeën te komen.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? In de plaatselijke kroeg/eetcafé De Vergulde Vos kunnen we heerlijk en betaalbaar dineren, en is het altijd gezellig om iets te gaan drinken met goede vrienden.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn partner Jan. Hij stimuleert mij en is super trots op mij. Ik gaf laatst een gratis online training voor mensen die hoog sensitief zijn. Hij deed ook mee omdat hij pas ontdekt heeft dat hij ook hoog sensitief is.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Als ik met iemand samen zou gaan werken dan is het met mijn partner Jan. En dan zouden we graag iets in Italië opzetten. Op een mooie plek mensen begeleiden zodat ze zich weer ontspannen en lekker in hun vel voelen.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik heb nog heel veel plannen die allemaal nog ontwikkelt moeten gaan worden. Zo wil ik een workshop gaan ontwikkelen om hoog sensitieve personen beter te leren omgaan met hun hoog sensitiviteit. Hoe ik het precies ga invullen weet ik nog niet. Daar ga ik het de komende tijd druk mee hebben.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik heb geen rolmodel die mijn voorbeeld is. Ik heb dit beroep echt vanuit mijn eigen passie en gevoel gekozen en niet een voorbeeld gehad van iemand die hetzelfde doet als ik. Als ik met iemand zou kunnen spreken dan zou ik graag met Humberto Tan willen spreken. Een man die de ander in zijn waarde laat en vaak boeiende en leuke gesprekken heeft.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Via http://www.praktijkheartandmind.nl , facebook https://www.facebook.com/praktijkheartandmind/?fref=ts Of via telefoonnummer 0625322409, info@praktijkheartandmind.nl

Leave a Reply

