De Reis van de Heldin van Jeanet Dorothy Martherus

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is zingen. Zingen is voor mij de manier om mijn persoonlijkheid, mijn missie en visie in en over het leven over te brengen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Mijn dierbaren bij elkaar. Vrienden en familie in een ruimte met eten, drinken, en veel rumoer en gekkigheid. Daar word ik intens gelukkig van. Saamhorigheid!

Wat is mijn grootste angst? Als mijn dierbaren komen te overlijden. Vooral mijn ouders, die godzijdank een prachtige leeftijd hebben en super gezond en gelukkig zijn. Daar mag ik hopelijk nog heel lang van genieten.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Als freelancer geniet ik van vrijheid. Ik heb de mogelijkheid om al mijn kwaliteiten en krachten aan te spreken en die zo goed mogelijk in te zetten. De diversiteit is daarom enorm, en daar hou ik van.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben super ongeduldig. Zelf doe ik alles heel snel, maar ook super secuur, want ik hou niet van half werk. Meestal heb ik alles van tevoren uitgekiend, en kan ik daarna efficiënt, goed en snel te werk gaan. Helaas heb ik dit gedrag ook in mijn privé omgeving, en dat is soms wel eens minder.

Wat is mijn grootste valkuil? Te snel en te veel afspraken aannemen. Zowel in werk als privé. Ik loop geregeld over.

Wanneer zou ik liegen? Als ik voel dat de waarheid niet goed genoeg is. Soms is het aanspreken van mijn kwetsbare kant erg moeilijk voor mij. Mensen denken mij te kennen, maar de mensen die mij echt kennen weten dat Jeanet nog heel veel meer lagen heeft. Ik kan goed ‘goed weer’ spelen, en soms zelfs met een klein leugentje.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Dat zijn er twee. Mijn vader en mijn moeder zijn mijn grootste voorbeeld. Zij hebben mij gemaakt tot wie ik ben vandaag. De strijdlust en doordachtheid van mijn moeder, de muzikaliteit en passie van mijn vader, en beiden zijn het de liefste, meest zorgzame, gekke mensen die ik ken.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? De ups and downs, rare werktijden, en altijd maar weer in het diepe springen. Ik kan er niet tegen en ben er soms bang voor, en tegelijkertijd kan ik niet zonder, want je voelt dat je leeft.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik kan eerlijk gezegd niet een moment noemen waarin ik het meest gelukkig was, het zijn er zoveel! Het meest gelukkig ben ik als ik, als control freak, kan loslaten en mijn kwaliteiten en krachten voor zich kan laten spreken. Als ik kan loslaten overstijg ik mezelf, en dat voelt als vrijheid, euforisch en dan ben ik gelukkig.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij?  Passie zit in je. En als dat in je zit dan raak je dat nooit kwijt. Ik zie het aan mijn ouders. Papa praat nog altijd over zijn verleden als muzikant alsof het nog steeds zo is. Mama blijft het ‘alfa vrouwtje’. Ze strijdt altijd, is altijd graag de beste, en pronkt er graag mee. Passionele tijgers zijn het!

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik wil niets veranderen. Ik heb absoluut zaken waar ik aan mag werken, maar imperfecties maken een mens perfect. Tenminste, als je je imperfecties ook inziet. Ik werk aan mijn kwetsbare kant. Ik wil mijn imperfecties juist meer gaan laten zien. Dat vind ik een uitdaging, maar ook zo’n overwinning als ik het heb gedaan. We zijn maar mens.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Optreden met de Stanyos Young Band. Als zangeres had ik nooit gedacht ooit bij zo’n topband te mogen zingen, laat staan de leadzangeres te zijn. Prachtig als je jezelf kan overstijgen, en niet eens wist dat dat kon. Dat deden zij met mij.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Life coach. Denk ik. Ik vind het super gaaf om samen over het leven te praten, over gevoelens, over obstakels, imperfecties, en hoe je daarmee het beste kan omgaan.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? De beste ideeën krijg ik in andere steden en omgevingen, waar creativiteit en rust heerst. De onlangs meest inspiratievolle steden waren voor mij: Berlijn & Rome. In mijn eigen stad Tilburg is dat op een willekeurige plek met een groep creatieve vrienden, met veel rumoer, eten en drinken.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Ambiance is alles! Bij de Spaarbank te Tilburg weten ze dat als geen ander te bewerkstelligen. Ook bij de Living te Tilburg voel ik me altijd helemaal in mijn nopjes.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Thomas de Bruin, mijn partner in het leven, maatje, mijn deksel op mijn potje. Hij accepteert wie ik ben, wat ik doe, waar ik in geloof, en geeft me ruimte daarin te groeien. Hij is de meest bijzondere mens die ik mocht tegenkomen in mijn leven.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Iedereen waar ik als mens, artiest en ondernemer van mag groeien.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Stanyos Young Band tour zit er weer aan te komen. Daar kijk ik enorm naar uit!

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik vind Doutzen Kroes echt een mooi mens. Van uiterlijk uiteraard! Maar ook waar ze voor staat en hoe ze zichzelf presenteert. Zij leeft haar leven, denk ik, vanuit haar hart.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? jeanetmartherus@gmail.com, jeanet@branieexperience.nl

Leave a Reply

