De Reis van de Heldin van Sonja Irina Lim

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is mijn werk. Het eerste wat in mij op kwam bij de vraag; wat is jouw grootste passie dacht ik aan ‘dans’. Nu ik daar goed over na denk is dat een prachtig onderdeel van mijn werk maar ik voer alle werkzaamheden die bij het runnen van mijn bedrijf horen met ‘passie’ uit.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Het ultieme geluk zit in elk moment van de dag, (juist) ook de momenten dat je er niet altijd bij stil staat maar toch mooie herinneringen maakt of iets voor anderen betekent.

Wat is mijn grootste angst? Mijn grootste angst zijn spinnen, maar dat is zeker niet de grootste zorg. Nee, de grootste angst is voor mij het ontbreken van kleur in het leven, bijvoorbeeld door een depressie of burn out.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? De combinatie van ingrediënten maken het leuk (creativiteit, zakelijke uitdaging en de betekenis voor anderen) maar vooral dat ik zelf de regie in handen heb.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? De ‘duistere kant’ trekt mij, maar of dat onaantrekkelijk is dat is aan een ander om dat te bepalen. Het kan ook spannend zijn denk ik dan.

Wat is mijn grootste valkuil? Dat ik te snel of te vaak ‘ja’ zeg. Daardoor verlies ik mijn focus en is mijn aandacht en energie te veel verspreid en kom ik soms niet toe aan mijn doelen. Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid ook bij mij zelf. Het is soms ook moeilijk om risico te nemen en kies je snel voor de ‘veilige weg’, wat waarschijnlijk ook niet altijd verkeerd is!

Wanneer zou ik liegen? Alleen als het voor de gehele situatie een beter resultaat oplevert, alle aspecten nauwkeurig zijn beoordeeld en ik van mening ben dat daarmee de schade beperkt blijft (daarbij ook in acht genomen de teleurstelling wanneer de leugen aan het licht komt) Je kunt ook liegen in een moment waarin je onder druk staat of bang bent voor confrontatie, ik heb er vertrouwen in dat iedereen begrip voor dergelijke situaties kan opbrengen en er fouten gemaakt mogen worden.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn vader en mijn zus. De bescheidenheid en het respect voor alles dat leeft van mijn vader en het ‘doen’ van mijn zuster (al kan dat ook heel goed van de genen van mijn moeder zijn, zij is typisch een vrouw die weet wat ze wilt en het najaagt).

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Dat je geregeld te maken hebt met mensen / energie / situatie’s waarbij ego, onzekerheid en angst een rol speelt en dat daardoor niet altijd alle kansen en mogelijkheden of samenwerkingen optimaal benut worden, ellenbogenwerk of zelfs een steek in de rug zijn zaken waar je rekening mee moet houden.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Elke fase ervaart een ander soort geluk en elk met een andere schoonheid waar ik niet uit kan kiezen.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Soms kots ik het woord ‘passie’ uit, ik weet eigenlijk niet waarom, misschien omdat ik jaloers ben om mensen die een hele duidelijke heldere passie hebben. In elk geval denk ik dat je bij alle passies (in de breedste zin van het woord) niet passieF moet zijn want dan verdwijnt de passie, passie is niet vanzelfsprekend en creëer je zelf door ook te durven dromen en vooral door te doen en het te blijven voeden en te blijven onderzoeken. Maar inderdaad passie hoeft niet te pensioneren.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Soms mijn pessimistische kijk op dingen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Mijn bedrijven en alle vormen van ‘dans’ op uitvoerend als docerend gebied die ik heb weten te combineren en heb kunnen delen met vrienden en familie.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Graag weer als kunstenares, welke discipline maakt niet uit.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Fietsend door de grachten van Amsterdam.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Dat zijn er meerdere, maar er is geen plek zoals thuis met de mensen waar je van houdt.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn ouders die er altijd voor mij zijn en sinds juli 2015 mijn lieve vriend Bram die altijd voor mij klaar staat.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Daar ben ik al mee begonnen, met Bram mijn partner.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Het dansen/optreden met de selectieklas van de dansschool, zij zijn de volgende generatie voor de shows die ik zelf 15 jaar heb gedaan. Dit jaar hebben we onze eerste boekingen binnen gekregen. Daarnaast kijk ik erg uit naar de nieuwe samenwerkingen die ik aanga, binnen de dansschool en mijn entertainmentbureau, om meer tijd voor ‘mezelf’ vrij te maken, weer nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Niet een specifiek persoon, verhalen van mensen zijn altijd interessant om te horen daarom doe ik ook mee aan dit interview. Het is een leuk initiatief en inspireert.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Vragen? Kijk ook op: http://www.sonjalim.com / http://www.danszaanstad.nl / http://www.danseressen.com / http://www.bitsofbamboozle.com

Leave a Reply

