De Reis van de Heldin van Gea Koevoets

Schilderen is mijn passie, mijn schilderijen spreken de taal die ik niet in woorden kan zeggen.Ik heb mij daarin zelf ontwikkeld zonder opleiding, vele jaren van studie, experiment, en hard werken wierp zijn vruchten af.Expositie’s en manifestaties in binnen en buitenland, vaste Galerie’s, haalden de krant met goeie recenties. Mijn passie werd mijn werk!

Het ultieme geluk zijn momenten van het werkelijk kunnen zien en ervaren van verbondenheid,dat kan tijdens het schilderen ontstaan in het proces,maar natuurlijk ook in contact met mezelf met de wereld en met mensen. Mijn vrouwelijke energie, bijvoorbeeld in mijn rol als moeder, partner, dochter, vriendin, zijn een inspiratie bron voor mijn schilderijen, de liefde die ik voel, maar ook mijn angsten en onzekerheden hebben mij gemaakt wie ik ben, en dat neem ik mee in mijn schilderen.

De doodsangst is mijn grootste angst, het boek van Irvin Yalom “tegen de zon in kijken” geeft mij inzichten hierin.

Het proces van een schilderij is het mooiste van mijn werk, omdat het me uitdaagt.Vanuit de chaos begint het creëren, deze chaos kan ik heel goed maken ;-), het is mijn beste eigenschap en ook mijn slechtste. Gelijk naar een perfectie willen was mijn valkuil in mijn werk, eerst chaos ……

Wanneer zou ik liegen.… “Lieg niet tegen me niet over iets groots niet over iets anders,liever hoor ik het vernietigendste dan dat je liegt, want dat is nog vernietigender” Lied van Herman van veen.Als ik een boete krijg, probeer ik er met een leugen onder uit te komen, maar ik zou liegen als….

Welk rolmodel heeft de grootste invloed gehad op mij……. Ik denk niet dat er een rolmodel is geweest, ik ben vooral beïnvloed rond mijn pubertijd door de musea die ik toen ging bezoeken. Alsof er een nieuwe wereld voor me open ging, de enorme schilderijen uit de 18e eeuw raakten me diep. Daarna heb ik mijn moeder ook gevraagd om een ezel en ik wilde graag een studieboek over hoe je kon leren schilderen. Ik wilde kunstenaar worden!

De zakelijke kant van mijn werk en in de picture staan vind ik de minste kant van mijn werk, hier kan ik natuurlijk niet omheen, vooral ook omdat ik mijn werk wel aan de wereld wil laten zien. Ik ben dus het meest gelukkig met mijn werk als ik alleen met ze ben.

“Passie pensioneert nooit “, is een waarheid voor mij, het is een taal waar ik mij in uitdruk,dus zal tot mijn dood hier mee bezig zijn op welke manier dan ook.

Ik wil niets aan mijzelf veranderen, ik vind mezelf prima in mijn imperfectie.

De grootste professionele prestatie. Mijn schilderijen werden gebruikt in een nederlandse film en TV serie geregisseerd door Wil koopman. Onlangs deed een schilderij mee aan het Jan Mankes project in museum Belvedére. Han Steenbruggen de conservator van Belvedére heeft kort geleden mijn atelier met een werkbezoek bezocht.

Mijn grootste fan/sponsor/partner in crime. Mijn grootste fan is misschien wel de liefde van mijn leven, mijn partner in crime, als hij uitspreekt dat ie trots is op wat ik doe en ben, raakt het me dat.

Welk beroep zou ik in een volgend leven willen?? Ik hoef geen volgend leven, maar ik zou weer beeldend kunstenaar kiezen als beroep.

Ideeën ontstaan op een zomerse dag op het terras bij De Walrus met een goed glas wijn,fijn gezelschap en eten.

Ik zou graag in de toekomst willen werken met me and myself, ik kan niet samenwerken aan een schilderij met iemand anders, een project is een ander verhaal, dan zou ik samen willen werken met Anselm Kiefer. Ik kijk uit naar een groot project waar ik voor benaderd ben en waarover ik nog niets mag verklappen, omdat het nog in volle ontwikkeling is, maar als je mij volgt, wordt dat binnenkort bekend gemaakt als alles rond is.

Welk rolmodel zou ik willen ontmoeten en spreken. Ik heb geen rolmodel die ik zou willen ontmoeten of spreken, ik werk in een omgeving met kunstenaars, dus gesprekken en contacten genoeg. Gesprekken over ons werk en hierin een feedback geven, is natuurlijk een luxe als dat in je werkomgeving aanwezig is.

Hoe kun je contact met mij opnemen?  Mijn webadres: http://www.geakoevoets.nl Email: geakoevoets@gmail.com Atelier: Floris verster 3 Leeuwarden Tel:+31614314965

 

Leave a Reply

