De Reis van de Heldin van Eva Kuypers

Wat is mijn grootste passie? Creëren.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Thuiskomen na een heerlijke dag gewerkt te hebben bij de liefde van mijn leven.

Wat is mijn grootste angst? Ik heb niet een “grootste angst”. Ik ervaar meer dat er altijd wel iets is in je leven om te overwinnen. Tegen de tijd dat je denkt dat je snapt hoe het allemaal werkt, komt er weer iets anders. New level, new devil. 😉

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Er zitten verschillende kanten aan mijn werk: Je ontmoet heel veel mensen, iedere keer een andere locatie, het onderweg zijn, bezig zijn met je make-up spulletjes, de ene keer een zakelijk tv-programma of opnamen met artiesten, dan weer een fashionshow of 2 weken in een hotel zitten met een filmcrew. Maar ik verdiep me ook graag in de ingrediënten van make-up. Zit ik de hele avond allerlei Latijnse namen uit te pluizen. 😉

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben niet zo goed in “ focussen”. Een leuk idee kan dan op een gegeven moment heel onoverzichtelijk worden omdat ik er teveel bij ga halen en van de hak op de tak spring. Ik mis vaak een goeie film omdat ik tegelijker tijd ook aan het facebooken ben of met iemand aan het appen. Haha, ik ben een van de weinige vrouwen die absoluut geen twee dingen tegelijk kan doen.

Wat is mijn grootste valkuil? Nou ja, het gebrek aan focus. Voor mij is het heel belangrijk dat ik een idee goed uitwerk en er niet te veel om heen ga doen.

Wanneer zou ik liegen? Zoals het is, is het. Ik doe mezelf niet beter voor dan ik ben.Als het om andere gaat: De waarheid kan hard aankomen, dan kies ik er liever voor om wat tactischer te zijn,

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn oma. Mijn zus. Mijn beste vriendinnen. Daarnaast nog vele anderen. Deborah Harry (Blondie), Peggy Moffit, iemand op straat, een personage uit een boek….

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Iedere 3 maanden de bonnetjes inplakken en de facturen uitprinten, in een map doen, het kwartaalnummer erbij zetten en naar de boekhouder brengen. Een fluitje van een cent zou je zeggen, toch is dit iedere keer een enorme beer op de weg.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik vind het heerlijk om in een team te werken. Inmiddels werk ik in een vast team voor een aantal tv programma’s. We zijn iedere keer op een andere locatie en dat kan soms, eh, verrassend uitpakken. Maar het is prachtig om te zien hoe we dan met z’n allen er helemaal voor gaan. Zit de regie in de garderobe, de cranecamera is bijna net zo groot als het podium, ik sta in een hoek in het donker met alleen de leds van de spiegel….Dat zijn (achteraf dan) onvergetelijke momenten.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Leeftijd heeft niets te maken met wat je graag doet.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik kan soms wakker liggen van iets waar ik helemaal geen invloed op heb. Het afschuwelijke leed van de beren in China of ezeltjes in India; een heel leuk iemand die me niet terug appt…

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat ik voor dit vak, visagist, heb gekozen. Niet iedereen in mijn omgeving zag dit destijds zitten zeg maar. Gelukkig had ik een paar mensen die wel achter me stonden. Tot op de dag van vandaag ben ik er blij mee. Ik doe wat ik leuk vind en verdien mijn inkomen ermee.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik geloof niet een een volgend leven, maar in een ander leven zou ik dieren gaan helpen. De beren in China 😉

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Gewoon thuis. En als ik de hond uitlaat, in het bos.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Ik ga zelden uit, maar ben wel vaak te vinden op de schaatsbaan. Dat is een heerlijke plek om koffie te drinken!

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Een paar vriendinnen en mijn zussen. Het is maar goed dat er tegenwoordig “ onbeperkt bellen” in het pakket zit. En mijn ex-vriend. Hij helpt me nog steeds met computer dingen en geeft vaak waardevolle adviezen.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik heb al een aantal keren met een hele leuke filmcrew gewerkt. Dat hoop ik te blijven doen.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Er komen leuke filmprojecten aan! En ik ben mijn ecologische make-up webshop aan het uitbreiden.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik heb niet echt een rolmodel. Soms ontmoet je iemand die waanzinnig creatief is en dat is hartstikke inspirerend. Maar er zijn heel veel mensen die af en toe iets toevoegen aan je leven. Of aan je dag. Als je met zo’n onweerswolkje boven je hoofd de supermarkt inloopt en je het volgende moment een leuk gesprekje hebt met iemand over de boerenkool in de aanbieding. Super toch?

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Mijn website: http://www.visagie.tv Facebook: https://www.facebook.com/evakuypersvisagie

Mijn webshop: http://www.evakuypersmakeup.nl

Leave a Reply

