De Reis van de Heldin van Tanja Rozendaal

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is het interviewen van en schrijven over mensen en hun passies. En het delen van mijn liefde en positieve levenshouding met mijn dierbaren.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Dat wat ik nu heb zo blijft: mijn 4 kinderen gezond en gelukkig, mijn grote liefde Guus nog steeds als mijn levenspartner en mijn bedrijf in de lift.

Wat is mijn grootste angst? Dat door een moment van mijn onoplettendheid mijn dierbaren iets overkomt.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Zelfstandigheid, gevoel van vrijheid en te kunnen doen wat ik leuk vind. En van niets iets maken, daarin zie ik een uitdaging.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Te weinig van mijzelf laten zien waardoor anderen niet altijd weten wat ze aan mij hebben.

Wat is mijn grootste valkuil? Een van mijn goede eigenschappen: perfectionisme. Soms is een 8 ook goed genoeg.

Wanneer zou ik liegen? Als ik zou zeggen dat ik nooit onzeker ben over stappen die ik zet. Zakelijk is die onzekerheid er misschien nog wel meer dan privé.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn helaas te jong overleden moeder met haar tomeloze energie, positiviteit en kracht.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Acquisitie; bekenden en onbekenden vertellen hoe goed ik ben in mijn werk. Ik relativeer op zo’n moment teveel mijn eigen kunnen en ben dan te bescheiden. Ik ben mijn bedrijf Copy & Concept nog aan het opbouwen en kan niet wachten totdat ik een uitgebreidere portfolio heb die voor mij spreekt.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Heel vaak. Thuis achter mijn Mac op mijn heerlijke werkplek. Teksten schrijven, dingen uitzetten en regelen, meters maken. Klinkt eenzaam, is het voor mij niet.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Het woord pensioen heeft voor mij een negatieve lading, ik zou de uitspraak liever positief formuleren. Passie zit zo diep van binnen en is zo onlosmakelijk verbonden met de persoon dat de uitspraak aan de andere kant vanzelfsprekend en dus overbodig is.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou me iets makkelijker in een grote groep willen bewegen. Nu sla ik wel eens dicht als anderen de aandacht opeisen en denk ik al snel, laat (mij) maar.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Ik ben ervan overtuigd dat die nog moet komen. Vooralsnog ben ik heel blij dat ik als zelfstandig ondernemer ben gestart. Dat zag ik mijzelf lang niet doen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Psycholoog: als coach 1 op 1 de diepte in en mensen helpen hun gedachten en handelingen te structureren.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In bed, in een soort halfslaap, als ik de dag verwerkt heb en creatieve impulsen krijg. Dat creatieve proces wordt overigens wel ergens gedurende de dag aangewakkerd, op een inspirerende plek in de stad of door een mooi gesprek of interessant artikel.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Mijn stad blijft Amsterdam, al woon ik er nu net buiten, in Weesp. Als ik dan toch een plek moet noemen: een terras aan de Keizersgracht, bij Walem. Goed gezelschap, een koud biertje of lekker wijntje en hapje erbij: een fijn geluksmoment.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn vriend! Zonder zijn steun, vertrouwen, enthousiasme, kritische blik en peptalk was ik niet – in ieder geval nog lang niet – gekomen waar ik nu ben.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Niet zozeer met een speciaal iemand. Ik vind het leuk om mensen te interviewen en een mooi artikel over ze te schrijven. Iedereen is bijzonder en heeft een verhaal. Dat haal ik graag op.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? De uitreiking en gala-avond van de Creative Heroes Award, een initiatief van mijn vriend, waar ik de organisatie voor ga doen.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ook hierin kan ik niet een persoon noemen. Zoals ik al zei, iedereen is op zijn manier bijzonder en daar kan ik iets uithalen en van leren.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Je kunt me bereiken bij Copy & Concept op http://www.copyconcept.eu en via tanja@copyconcept.eu.

Leave a Reply

