De Reis van de Heldin van Audrey Loman

Wat is mijn grootste passie? Ik heb twee passies: mijn kinderen en mijn werk. In mijn werk help ik organisaties en individuen met prestatie- en welzijnsverbetering. Mijn grootste passie is het helpen van mensen om meer innerlijke rust te ervaren. Vanuit innerlijke rust kom je dichter bij jezelf en dit heeft effect op allerlei vlakken. Ik doe dit door het geven van trainingen mindfulness en coaching. Daarnaast help ik mensen bij het verwerken van rouw en in het bijzonder bij rouw om kinderen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Voor het ervaren van ultiem geluk heb ik eigenlijk weinig nodig. Ultiem geluk ligt in hele kleine simpele dingen zoals een goed gesprek, lachen met vrienden of een wandeling in de natuur. Ultiem geluk ervaar ik ook door het gevoel van vrijheid en door het helpen van mensen. Als je mensen verder kan helpen dan heeft dat veel energie.

Wat is mijn grootste angst? Door het overlijden van mijn zoon Beau heb ik meegemaakt hoe kwetsbaar je bent als ouder als je machteloos bent over het lot van je eigen kind. Als je kinderen krijgt brengt dit allerlei angsten teweeg. Onze grootste angst werd werkelijkheid toen Beau overleed. Na het overlijden moest ik leren omgaan met de angst dat mijn andere kinderen ook ziek zouden worden (de artsen dachten aan een erfelijke afwijking). Ik heb hard aan mezelf gewerkt om te leren met deze angst om te gaan, onder andere door meditatie en rouwtherapie. De angst zal niet helemaal verdwijnen, maar door de angst te accepteren en deze niet te negeren kan ik er goed mee omgaan.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het meest houd ik van het intensieve contact met mensen en de gesprekken die ik met mensen heb over persoonlijke ontwikkeling en levensvraagstukken. Ik vind het contact met groepen ook heel erg mooi. Als ik een training mindfulness (ongeveer 6 tot 8 personen) geef dan groeit er gedurende 8 weken een mooie groepsband. Je ziet dan dat mensen uiteindelijk zichzelf kunnen zijn en dat er mooie gesprekken ontstaan in de groep.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Mijn minst aantrekkelijke eigenschap is dat ik soms teveel tegelijk wil en ervaar dan ongeduld. Ik jaag mijn dromen graag na, maar ik heb geleerd dat je het stapje voor stapje moet realiseren en dat je moet focussen. Door het toepassen van meditatie weet ik goed om te gaan met mijn ongeduld.

Wat is mijn grootste valkuil? Mijn grootste valkuil hangt samen met de vorige vraag. Ik wil vaak meerdere dingen tegelijk doen. Nu ik ondernemer ben leer ik te focussen en dat betekent ook dat ik vaak ‘nee’ moet zeggen. Als ondernemer kan je agenda al snel vol raken met afspraken, maar je moet leren om effectief te netwerken. Concentratie en focus leer ik ook door regelmatig te mediteren.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Van mijn moeder heb ik geleerd dat je als vrouw ook hard kan werken en daarbij een gezin kan combineren. Zelf werk ik al van jongs af aan en ben altijd blijven werken toen de kinderen kwamen. Dat ik nu start als ondernemer is weer een nieuwe stap. Ik wil mijn kinderen ook bijbrengen dat het gezond is om te werken en dat ze vooral iets moeten gaan doen waarin hun passie ligt. Daarnaast vind ik Oprah Winfrey ook een rolmodel. Zij heeft grootse en mooie dingen opgericht door haar hart te volgen en door hard te werken. De boodschappen die ze de wereld instuurt hebben ook impact.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Het meest gelukkig was ik tijdens het geven van trainingen mindfulness. Vooral de laatste sessie waarin we gezamenlijk met de groep evalueren vind ik heel bijzonder. Tijdens deze sessie merk je dat er een band is ontstaan in de groep en zijn mensen open over persoonlijke ervaringen. Na deze sessie ga ik altijd met een voldaan en tevreden gevoel weer naar huis.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik hoef niks aan mezelf te veranderen. Dit betekent niet dat ik perfect ben, maar ik accepteer mezelf zoals ik ben. Niemand is perfect. Dit is ook wat je leert tijdens de trainingen mindfulness. Je hoeft niks aan jezelf te veranderen, want je bent goed zoals je bent. Wel vind ik het belangrijk en ook leuk om bezig te blijven met mijn persoonlijke ontwikkeling. Een mens is nooit uitgeleerd en kan altijd groeien.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Mijn grootste professionele prestatie is dat ik dit jaar de beslissing heb genomen mijn droom waar te maken en te gaan starten als zelfstandige. Ik dacht hier al lang over na en dit jaar besloot ik ervoor te gaan. Dromen zijn er niet om uit te stellen, maar om nu waar te maken.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? In dit leven ben ik erachter gekomen dat ik ook een passie heb voor schrijven. Helaas maak ik hier nog weinig tijd voor, maar in een volgend leven wil ik als schrijver wel een paar boeken gaan schrijven over persoonlijke ontwikkeling.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik woon in Amsterdam en in deze stad heb je veel mooie plekken. Goede ideeën krijg ik als ik over de grachten wandel. De beste ideeën krijg ik niet in de stad, maar op rustige plekken in de natuur. Mijn favoriete plek is het strand. Door het geluid van de zee en de stilte krijg ik de beste ideeën.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? In Amsterdam heb je heel veel restaurants en leuke eetcafés. Mijn favoriete gerecht is sushi. Mijn vrienden houden hier ook van en we regelmatig te vinden in de vele sushi-tentjes in Amsterdam, zoals bijvoorbeeld Kaiko in de Jekerstraat. Met mijn man eet ik graag in kleine intiemere restaurants zoals De Compagnon of de Belhamel.

Wie is mijn grootste fan / partner in crime? Eigenlijk heb ik er drie! Dit zijn mijn ouders en mijn man Alain. Alain en ik doen iets heel anders qua werk, maar we laten elkaar vrij in elkaars ontwikkeling. We hebben het niet vaak over de inhoud van elkaars werk, maar we steunen elkaar wel bij belangrijke beslissingen. Ook zijn we blij voor elkaar dat we allebei iets doen wat we leuk vinden.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik heb niet een specifieke persoon in gedachte, maar wil het liefste werken met zoveel mogelijk positief ingestelde mensen die bereid zijn om te leren en te ontwikkelen.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik kijk uit naar de projecten waarbij ik in het bedrijfsleven prestaties en welzijn ga helpen verbeteren. In het bijzonder kijk ik uit naar een nieuw project dat ik wil ontwikkelen en dat gaat over rouwverwerking. Ik ben nog bezig om dit vorm te geven, maar hiermee wil ik bijdragen in het doorbreken van de taboe die bestaat over rouw.

Hoe kunnen we contact met jou opnemen? Je kunt mij bereiken via de website http://www.beaumind.nl of via het emailadres: info@beaumind.nl

Leave a Reply

