De Reis van de Heldin van Melissa Skaye

Wat is mijn grootste passie? Mijn gezin, familie en het schrijven van mijn VT-thrillerreeks (Virtuele tango, Verboden tranen, Verleden tijd), de thriller In onschuld, en de fantasyreeks Jeremy Jago.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Een willekeurige boekhandel binnenwandelen en daar mijn boeken op de planken zien staan.

Wat is mijn grootste angst? Iemand verliezen van wie ik houd.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Behalve het smeden van plannen vind ik het ongelooflijk leuk de lezer op het verkeerde been te zetten. Zelf lees ik ook graag boeken waarbij ik moet nadenken en niet de dader op een presenteerblaadje aangeboden krijg. Zowel met de Jeremy Jago fantasyreeks als met de thrillers, probeer ik tot het eind een bepaalde spanning te creëren.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Een tekort aan zelfvertrouwen.

Wat is mijn grootste valkuil? Onzekerheid.

Wanneer zou ik liegen? Als ik zou zeggen dat schrijven maar een bijzaak voor me is.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn moeder.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Het moment dat mijn boek naar de drukker is, ik het dus letterlijk uit handen geef en ik er niets meer aan kan doen. Is het allemaal écht goed nagekeken? Zit er toch niet stiekem een foutje waar zowel de proeflezers als de redacteur of ik overheen hebben gekeken?

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik ben elke keer weer dolgelukkig als ik mooie recensies ontvang.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Zolang je plezier hebt in wat je doet én dat plezier op een ander weet over te brengen, pensioneert passie nooit.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik schrijf nu ongeveer elf jaar. Ik had graag jaren eerder begonnen. Schrijven is zo ontzettend leuk!

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat ik uitgevers enthousiast heb weten te maken voor mijn boeken.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik durf stellig te zeggen dat dit weer auteur zal zijn. Ik prent mezelf vast in dat ik dan eerder moet beginnen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Gewoon thuis in Hoorn. Dat kan in de huiskamer zijn, in de serre, of terwijl ik onder de douche sta.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Voor een high tea ga ik graag naar Gumbleton’s aan het Grote Noord 14. Deze tearoom speelt een rol in Verleden tijd, het derde deel van de VT-reeks. Er steekt een luguber verhaal achter het pand waarin Gumbleton’s is gevestigd en dat bracht me meteen op een idee. Voor een zalige lunch ga ik graag naar Brasserie D’oude Veiling aan de Dorpsstraat 93.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn grootste fan zijn mijn moeder en dochter. Mijn sponsor/partner in crime is mijn man. Ik kan met hem heel goed sparren.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Een boek schrijf ik het liefst alleen, maar eens een keer samen een spannend verhaal schrijven kan leerzaam en leuk zijn. Ik ‘ken’ veel Nederlandse auteurs en denkende aan hun schrijfstijl, zou ik het zeker aandurven met bv Isa Maron.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Voor nu kijk ik erg uit naar donderdagavond 20 oktober, want dan is de boekpresentatie van Verleden tijd bij boekhandel Stumpel aan het Grote Noord 81. Ook kijk ik uit naar november, dan verschijnt het vierde en laatste deel van mijn Jeremy Jago fantasyreeks. Juist omdat dit deel het slot is, ben ik heel erg benieuwd wat de lezers ervan gaan vinden. Rond mei/juni 2017 verschijnt mijn thriller In onschuld. Deze thriller staat los van de VT-reeks. Hoe In onschuld wordt ontvangen is ook ontzettend spannend, maar de uitgever is zo enthousiast, dat ik daar vertrouwen in heb.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik heb voor veel auteurs respect en bewondering, maar er is niet echt één rolmodel.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Zolang lezers uitkijken naar mijn boeken en ik in staat blijf die boeken te schrijven, is er van stoppen geen sprake.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Alles over mij (e-mail, Facebook, Twitter, enz) vind je op http://www.melissaskaye.nl waar je uiteraard heel welkom bent!

Leave a Reply

